Du är här

IV Produkt Cloud
Guide för registrering

Dags att koppla upp ett luftbehandlingsaggregat till IV Produkt Cloud? Använd den här guiden för att komma igång direkt!

 

Är ditt aggregat levererat före 2019
(2021 för EcoHeater)?

Ja: Du behöver uppdatera programvaran i Climatix-enheten. Kontakta oss för mer information. Du hittar kontaktuppgifter i den röda rutan på den här sidan.

Nej: Fortsätt nedan.
 

Steg 1: Koppla upp och aktivera

För att komma igång behöver du först se till att aggregatet är uppkopplat mot internet och att IV Produkt Cloud är aktiverat. Till guiden.
 

Steg 2: Registrera ditt aggregat

Gå till formuläret formuläret för registrering av IV Produkt Cloud. Skriv in din e-postadress. Du blir ägare av aggregatet och kan sedan lägga till fler användare själv.

Är du redan en IV Produkt Cloud-användare läggs aggregatet till på ditt befintliga användarkonto. Som ny användare får du inloggningsuppgifter per e-post.
 

Steg 3: Aktiveringsnyckel*

  1. Ta fram ordernumret för aggregatet som ska kopplas upp
    (hittas på aggregatets modellskylt, elschemat, orderbekräftelsen eller i Drift och skötsel).
  2. Skriv in ordernumret här.*
  3. Leta upp dokumentet "Aktiveringsnyckel" i listan med dokumentation.
  4. Kopiera och klistra in aktiveringsnyckeln på registreringssidan.

*Gäller för aggregat levererade oktober 2021 och framåt. För övriga aggregat hittas aktiveringsnyckeln i handterminalen. Till guiden.
 

Steg 4: Slutför registreringen

Klicka Registrera för att slutföra registreringen. Abonnemanget Service+ aktiveras kostnadsfritt under en månad för att sedan automatiskt övergå till Free. För att förlänga Service+, kontakta oss via det här formuläret.
 

Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp, tveka inte att kontakta vår styrsupport:
0470–75 89 00
cloud [at] ivprodukt.se

Exempel på formuläret för registrering.

 


Vanliga frågor

Vad är Tenant-nyckel?
Tenant-nyckeln är ej obligatorisk. Den får du som har ett Digital Wallet-konto av oss. Lämna rutan tom om du inte har ett konto.

Läs mer eller kontakta våra säljare för information om Digital Wallet-tjänsten!

 

Kräver IV Produkt Cloud en uppgradering av styrenheten?

  • Aggregat levererade 2017 och framåt: Fullt stöd.
  • 2009–2016: Uppgradering av mjukvara och viss hårdvara behövs.
  • Tidigare än 2009: Utbyte av styrenhet behövs.

Kontakta oss för mer information.
 

Hur kopplar jag upp mitt aggregat mot IV Produkt Cloud?
Se en film som visar hur du kopplar upp aggregatet.

 

Vad händer när jag har kopplat in aggregatet och registrerat mitt konto?
När du ansluter ett nytt aggregat och registrerar det för IV Produkt Cloud ingår Service+ kostnadsfritt under första månaden. Därefter övergår det automatiskt till ett kostnadsfritt Free-abonnemang.

Följ oss gärna: